Inskolning - check

Milo har idag avslutat två veckors inskolning på avdelning Smultronen på Ullstigen. Två av förskolelärarna har Meya haft så både vi och Milo känner väl till dem, en har barn i samma åldrar så vi har setts på öppna förskolan och den fjärde är för oss helt ny.
 
Kristoffer var med första dagen då det var introduktion i en timme. Sedan har det bara rullat på kan man säga. Varje dag får jag höra "han är ju så lätt" och "det går ju så bra". Inget blod, svett och tårar här inte, Milo stormtrivs.
 
Han är väldigt nyfiken och framåt och tar för sig trots att han än så länge är yngst. Han älskar att vara ute och åka rutschkana, gräva i sandlådan och gå med en vagn. Maten som var min farhåga går över förväntan och all fysisk aktivitet gör nog gott. Han har ju aldrig varit svår med maten men har det varit minsta fel konsistens eller för stor bit har han kräkts. När jag dessutom kämpar för att få honom att gå upp i vikt är det lite jobbigt. Men som sagt, även detta går bra. Sover gör han också och det tar bara några minuter innan han slocknar.
 
I morgon börjar vardagen igen då jag börjar jobba 50%. Det känns faktiskt väldigt bra för jag kommer ju både få jobba och ladda om innan det är dags att vara hemma och mysa med våra guldklimpar. Eller vad sägs om det glassiga schemat att sluta 11.00 på onsdagen och vara ledig torsdag, fredag? Långhelg typ.
 
Är så stolt över vår stora, lilla grabb.

Kommentarer
Postat av: Syster Sara

Va skönt att det har gått så bra för honom, inte för att man hade väntat sig ngt annat iofs :)
Lycka till på jobbet i morgon och passa på att njuta ordentligt på lunchen :)
Kram syrran

2013-10-14 @ 19:47:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0