Vi gjorde det...

Idag har jag för första gången varit iväg på en riktig tur med båda barnen (4 timmar). Vi har visserligen varit på promenader, i stadsparken, på BVC osv. innan men idag fick jag testa på det riktiga 2-barns livet.
 
Klockan 10 var vi på plats på Tabergs bibliotek för att titta på en trollerishow. Trollkarlen pratade väldigt fort och Meya var något liten för att hänga med i svängarna. Hon satt i alla fall stilla under hela showen och kom med några små inlägg då och då. Efteråt gick hon direkt fram och pratade hål i huvudet på trollkarlen :) I bilen pratade hon om vad hon sett så lite hade hon hängt med i alla fall.
 
 
 
Efteråt skulle vi uträtta några ärenden i stan:
- Köpa kattmat
- Posta brev
- Gå till apoteket
- Gå till tygaffären
- Snabbis på Kappahls medlemsdag
- Tvätta bilen
- Luncha
 
Vi lyckades fixa allt utom att tvätta bilen, inte illa va? Blev lite stressigt bara när jag satt och ammade Milo och Meya säger att hon behöver bajsa (trots att vi var på toaletten en stund innan just för att undvika detta). Jaja han hade nästan ätit färdigt så det var bara att dra iväg till närmsta toalett, och vi hann. Tur att hon har en förstående lillebror.
 
 
Det är svårt att säga vem Milo är lik men på ovanstående bild tycker jag att Stoffes drag kommer fram, han ser lite sammanbiten ut ;)

Kommentarer
Postat av: Frida

Hihi härligt Elin! Kan tänka mig att man blir lite stressad i början för det måste vara skillnad på 1 & 2 barn. Med ett är de ju bara att dra iväg men med 2 är det två viljor(märks säkert redan)

Hoppas ni får en mysig dag.
Kraam

2012-11-13 @ 08:19:04
URL: http://Fridajohanssonsblogg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0