Stockholms weekend

I fredags bar det av till Stockholm på eftermiddagen. Efter att vi hämtat upp Meyas mormor i Gränna sträckkörde vi och var uppe exakt kvart i åtta som vi bestämt med Tobbe, Jenny och Olivia. De bjöd på underbart god lax och det smakade riktigt bra efter några timmar i bilen. Kvällen var skön så vi gick ut till parken en liten stund innan desserten.

Denna gång tog det inte många minuter för Meya och Olivia att finna varandra. Snart märks ingen åldersskillnad mellan dem.


Olivia hade många fina smycken som Meya testade...


På lördagen var mormor/farmor barnvakt åt Olivia och Meya eftersom Jenny var på möhippa, Tobbe jobbade och jag och Kristoffer var på bröllop. Ett helt fantastiskt bröllop och bröllopsparet var så vackra. Tyvärr hade jag inte med kameran vid detta tillfälle. Halv fyra var vi hemma vilket säger en del om efterfesten också.

Söndagen spenderades på Gröna Lund och det var en riktig sommardag.


Vackra Tessinparken

Meya och Olivia var helt orädda för karusellerna och Meya drog med mormor i nyckelpigans berg o dalbana.


Hon åkte även elefanten och kaffekoppen.



Sen tittade vi på monstret och vinkade till de otäcka figurerna på spökhusets balkong. "Jag vill gå in där" säger Meya...


Vi var även på barnteater.


Meya somnade som en stock i vagnen på väg från Gröna Lund. Både hon och vi har haft en fantastiskt rolig Stockholms weekend.

Kommentarer
Postat av: Mamma Berith

Det är underbart att vara farmor och mormor och få vara med barnbarnen.

Helgen var fantastisk både vädermässigt och att få vara tillsammans med. Stunder som jag alltid kommer att minnas.

Kram till er alla min älskade familj............

2012-05-30 @ 18:07:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0