Glassbilen

Ingen ordning på dagarna men det kan man ju leva med när man får vara ledig sådär mitt i veckan. Igår började jag dagen med en härlig morgonpromenad, det skulle man ha tid för varje dag för bättre start finns inte. Sen var det flagghissning såklart och vid lunch åkte vi enligt tradition till våra vänner på Stensholm. Det blev 3-kamp och grillning i det inte så tokiga vädret.

Idag har de haft lite avslutningsfirande på förskolan. Polis, brandkår och glassbilen var på plats och det var ansiktsmålning mm. Som ett sammanträffande kom glassbilen ikväll och stannade precis utanför vårt hus. Den har aldrig stannat på vårt område tidigare... Undrar just vem som snackat till sig den dealen.


I morgon bär det av till Göteborg för min del, övriga i familjen får stanna hemma. Två gravida systrar ska såklart se "What to expert" på bio. Ska bli så mysigt att ses. Sista gången på tu man hand för ett tag.

Kommentarer
Postat av: Grannen Nina

Ha ha, jag skrev faktiskt in Ryavägen på hemglass hemsida för ett tag sedan som en önskan :-)

2012-06-08 @ 00:00:23
Postat av: Elin

Jahaja, det gjorde du rätt i :) Lite roligt att den kom just igår. Meya visste inte vad glassbilen var när vi pratade om den på morgonen, men när vi satt och åt middag och den spelade utanför skrek hon direkt "glassbiiiiilen"!.

2012-06-08 @ 05:51:48
URL: http://tahe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0