Tjejhelg

I helgen har jag och Meya haft tjejkväll. Ganska skönt faktiskt men nu är han välkommen hem igen...
 
Lördag förmiddag gick åt till förberedelse för POMPdeLUX partyt här hemma. Vi bjöd på kall fläskfilé, fransk potatissallad med tillbehör och citronpaj med marängtäcke till efterätt. Riktigt gott faktiskt om man får säga det själv. Hade fått ett tips om att helsteka fläskfilé penslad med soya i ungnen, låta svalna och därefter skära upp för att sedan hälla på rikligt med italiensk salladsdressing. Ja sån där man blandar ut med olja och vatten. Sedan ska det stå och dra åt sig under natten vilket är perfekt för då kan man förbereda redan kvällen innan.
 
10 shoppingsugna tjejer var vi och även om jag hade förberett mig lite var det svårt att välja, allt är ju så fint. Meya fick i alla fall en klänning, en kofta, ett par byxor, en vinteroverall och lite strumpbyxor. Hon kan fortfarande ha en del från förra säsongen så jag köpte till lite som matchar till det också.
 
Idag har vi varit på A6 och jag köpte faktiskt mina första gravidbyxor ever. Är lite trött på leggings och långa tröjor nu. Färgglada var de också, typ corall. Meya skötte sig galant förutom att hon sprang ut från HM med en larmad väst som hon ville ha. Det blev ingen väst!
 
Istället åkte vi till Vissmålens 4-H gård där det var bakluckeloppis, ponnyridning och massa andra djur att hälsa på. Det blev faktiskt några fynd och en ridtur såklart.
En mössa med apor, en klänning och ett Nalle Puh bildspel
 
Och ridturen
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du och Meya verkar ha haft det mysigt tillsammans.
Vilken lycka att ni har en Stoffe att vänta hem.
Meya har en underbar pappa.
Kramar till er alla tre.

2012-08-28 @ 15:45:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0