Barn & föräldrafritt

I helgen har vi delat på oss. Meya har sovit två nätter hos mormor och morfar och det har verkligen varit ovant, mest för mig och Kristoffer tror jag. Man kör liksom på som vanligt, ställer frukosten på lagom avstånd från Meyas plats och på morgonen ligger man och väntar på ljudet från hennes rum. Tyst och tomt kan det sammanfattas men också välbehövligt.

I fredags var jag på kick off med jobbet och upptäckte då min nya talang, långbåge skytte. Jag sköt minsann ner både ett vildsvin och en hjort. När man skjuter långbåge siktar man inte utan kör på känsla, passade mig som handen i handsken.

Lördag förmiddag åkte trädgårdsmöblerna in och vi röjde i förrådet, slängde skräp och pysslade här hemma. På eftermiddagen var det ju MeandI party hos min vän Hanna. Det var som vanligt inte svårt att hitta något fint till Meya. På kvällen var det dejt för hela slanten. 2-rätters på 8 glas och bio. Vi såg Jägarna 2 och den var riktigt bra men läskig. Jag hoppade högt många gånger. Dagen har ägnats åt brödbak och en sväng på A6 innan det var dags att hämta älsklingen. Det var minsann inte så dumt att få hem henne igen.

Meya har haft fullt upp. Kräftskiva på fredagen och 90 års kalas på lördagen. Hon har åkt traktor och gräsklippare och fikat I SÄNGEN! Sen har hon såklart busat med mormor och morfar en hel del. Tusen tack för en underbar helg.






Kommentarer
Postat av: Berit i Karlskoga

Tittar in här lite nu och då. Kul att se Meya, mormor och morfar. Ha en riktigt härlig höst. Fint hus ni har å säkert blir trädgården fin/ finare när ni planerar och fixar.Kram Berit

2011-09-19 @ 20:46:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0