Jobb och föräldraledighet

Meya och Kristoffer hade fullt upp förra helgen med öppna förskolan, lek i Stadsparken, fika på stan och massa annat. De hade så mysigt så jag får nog snart åka bort igen. Vi hade det också bra och njöt av underbar mat och underhållning.

Nu är det bestämt hur vi ska göra till hösten. Jag hoppas det blir bra.

Hela våren har jag ju jobbat 50% och varit hemma med Meya resten av tiden. Vi valde ju att hon skulle få börja förskolan redan när hon var 13 månader men att hon bara skulle gå 15 timmar i veckan ända fram till hösten. Det har kännts jättebra och hon har verkligen kommit in i det och tar för sig som bara den däruppe. På tisdag ska vi ha utvecklingssamtal så då får vi väl veta lite mer om hur hon sköter sig.

Tillbaka till jobbet. 8 augusti börjar jag jobba heltid igen men jag kommer jobba hemifrån på torsdagar och fredagar vilket gör att jag sparar in en del tid. Vi ska försöka pussla lite så att hon får gå så korta dagar som möjligt. Det känns lite vemodigt att den här tiden snart är förbi men vi har en hel skön sommar framför oss och jag ska ha fem veckors semester. Det ska bli väldigt skönt att "bara" vara föräldraledig för ett tag.

Meya har börjat prata massor nu. Hon säger numera även docka, apa, hej då, akta, tack, NEJ och mycket mer. Det ploppar ut nya ord hela tiden.

I morgon blir det besiktning av lillskruttan, 18 månaders kontrollen lite i förväg eftersom de inte hade några läkartider senare mot sommaren.

Ps. Ska försöka få liv i kameran igen också, den har nu vilat alldeles för länge...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0