Mycket snack!!!

Munnen går i ett på Meya och man förstår en hel del av vad hon säger.

Fika, bulle, glass, mjölk, banan, äpple, mormor, morfar, farmor, farfar, bada, vatten, docka, kaffe, potatis, macka, katt, hund, häst, färdig, tack, mer och mycket mycket mer.

Hon kan också räkna till fyra fast tre försvinner då och då. Helt fascinerad har hon blivit av Pippi Långstrump och så fort hon ser en bild skriker hon Pippiiii. I Kalmar fick hon en egen Pippi docka, gissa om hon blev glad.

Hon älskar att prata med "Talking Tom" som är en app med en katt som härmar allt man säger. Hon får till skyhöga toner så det låter som att högtalaren ska sprängas (bild från Google).

Det finns för övrigt massor av bra appar för barn med bilder och läten från djur t.ex. Bra under bilresan...

Kommentarer
Postat av: Lova

Mamma och pappa tycker att jag är en redig tjatterhöna också. Fast jag kan inte så mycket ord än.



Jag tar gärna emot tips på bra appar som skulle passa mej!



Hoppas vi ses snart.

Kram Lova

2011-07-15 @ 22:26:42
URL: http://lovamajkenbeijer.blogspot.com/--
Postat av: Elin

Har en som heter "mina första ord" där man ska peka på rätt bild av fyra möjliga alternativt säga vad saken heter. "Farm sounds" och ", Animal sounds" är också ok, dessa två är gratis. Men som sagt är "Talking Tom" favoriten :)

2011-07-20 @ 21:39:43
URL: http://tahe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0