Perfekta semestern

Nu ska jag äntligen ta tag i att berätta om vår första familjesemtester i Spanien.

Vid tvåtiden natten mellan söndagen och måndagen 23 augusti ringde klockan. Då var det dags att fixa det sista inför the big happening - vår första utlandsresa som familj. Resfebern gjorde sig påminnd på kvällen och jag var uppe både en, två och tre gånger för att packa ner något som jag kom på skulle vara bra att ha. Meya vaknade med ett leende trots att hon var vääääldigt trött. Sen bar det av mot Göteborg och Landvetter. Vi hade med oss lite frukost som vi åt på flygplatsen när vi väl blivit av med allt pick och pack. Det blir en del på fyra vuxna och tre barn, haha.

Flygresan gick bra, Meya blev lite övertrött men det fanns gott om plats på planet så vi kunde flytta runt lite och göra lite plats så hon kunde sova. Väl framme insåg vi att hösten inte nått Spanien. Det var hur varmt som helst men det var inte läge att klaga direkt. Det var ju det här man längtat efter så länge och man vänjer sig ganska snabbt.

Niklas mötte upp oss på flygplatsen och vi åkte till hans och Vickys lägenhet där vi åt lunch. Vicky kom hem från jobbet vid sex tiden och då tog vi bussen till Nerja och vårt hus som vi hade hyrt. Huset var stort och fint och det är ju riktigt kul när man kan bo alla tillsammas och slippa sitta och trängas på ett hotellrum. Dessutom är det skönt att laga lite mat hemma ibland och då är det ju desto trevligare med lite sällskap.

Huset var högt beläget och på väg hem från stranden fick vi kämpa oss upp för en lång och brant backe. Den var verkligen riktigt lång och brant. Dessutom hade man en barnvagn att dra på. Kim tyckte inte alls att det var så farligt, han brukade säga "spring spring" till stackarn som körde.

Barnen älskade att bada i poolen så där låg vi ungefär varannan dag. Då åt vi lunch hemma och gick ut och åt på kvällen. Havet var också underbart och när vi väl kommit hem (efter den långa branta backen) var det ganska skönt att äta hemma på kvällen. Meya hade med sin egen minipool när vi var vid havet. Då kunde hon sitta vid våra solstolar och svalka av sig. Hon älskar verkligen att bada. När hon såg havet eller poolen blev hon alldeles till sig och skrek och viftade med armarna.

En dag var det mulet och lite regn men fortfarande 32 grader varmt så vi tog en shoppingtur i stan. Tyvärr var det söndag och en hel del var stängt men vi hittade en hel del i alla fall.

Vi blev i alla fall inte skrämda för att resa med barn så förhoppningsvis blir det fler gånger.

Tack Katarina, Micke, Amanda, Kim, Niklas och Vicky för en underbar semester. Tack till mamma, pappa och våra grannar Ola, Marina och Elsa också för att ni var kattvakt.