I längtans tider

Just nu längtar jag väldigt mycket framåt. April och maj månad har mest bjudit på dåligt väder och jobb för min del, bra kombination i och för sig. Nästa fredag har vi säljmöte på jobbet och då ska vår nya webbsida vara klar och det är där jag kommer in i bilden. Det tar mycket tid att lägga in bilder och texter på fem språk till en hel webbplats. Snart är det i alla fall över och jag kommer jobba på lite lägre nivå med statistik, mailutskick och enbart uppdateringar på webben. SKÖÖÖÖNT!

Det har varit jättebra att jobba lite extra men det är stressande att sitta varje ledig stund vid datorn för att sedan hinna ta hand om Meya och hemmet när hon är vaken. Tisdagsförmiddagarna har i alla fall varit heliga och då är vi på öppna förskolan och myser. Meya är väldigt lugn när man åker iväg och tar in allt som händer runtomkring. Efter några timmars observerande kommer hon igång och sen är hon helt slut. Hon verkar tycka det är roligt när det händer lite saker i alla fall (som sin mamma).

Inget "ont" som inte har något gott med sig!

Vi har så mycket saker att se fram emot:
- Bio (Sex and the city 2), middag och eventuellt utgång med tjejerna.
- Gårdsfest för alla Tahe bor.
- Fika med Jossan, min granne.
- Fika med en fd. jobbarkompis som jag inte träffat på år och dar.
- Återträffsgrillning med Louise och Fredrik med familjer.
- Studenten i Skåne. Sedan stannar vi över helgen och hälsar på lite folk.
- Midsommar. Vet inte vad vi ska göra igen men midsommar är ju alltid midsommar.
- En husvagnshelg med Meyas mormor och morfar.
- Lite födelsedagsfirande för mig och Kristoffer.
- Bara umgås med familj och vänner.
- Sist men inte minst SPANIEN i augusti.

Och detta är bara ett axplock...

Nähä nu ska jag längta lite till innan jag ska njuta.

Kram på er

Kommentarer
Postat av: Frida

Åh du behöver lite lugn med gumman så du inte stressar på för mycket.. men vet sj hur svårt det är att koppla av ;)

Ni måste ju komma förbi oss med och fika eller grilla lite :D får bjuda in er när vi ska inviga vårt soldäck sen.

Allt bra annars med er?

KRAM

2010-05-21 @ 06:35:55
URL: http://fridajohanssonsblogg.blogg.se/
Postat av: Elin Richardson

Ja du vet ju hur det är, jobbar lite här och där och ställer alltid upp för alla andra :) När börjar du förresten i Vmo? Det var väl snart?



Kommer gärna förbi sen på lite grill, kram

2010-05-21 @ 08:51:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0