Utvecklad utveckling

Idag har Meya kommit på hur man svänger med "lära gå vagnen". Visst har hon kunnat lite lite grann innan men nu tycker hon det är jättekul och svänger mest hela tiden.

När jag skulle byta sängkläder idag kom en välkänd låt på Meyas CD:spelare nämligen "blinka lilla stjärna". Då tittar hon på sin hand och börjar öppna och stänga den, precis som jag lärde henne igår. Vilket minne.

På eftermiddagen promenerade vi till Johanna, Tyra och Hedvig för lite fika och bus. Det blev en lagom promenad på 45 minuter till andra sidan av Taberg. Nej så stort är inte Taberg men allt tar ju lite längre tid i snön. När vi kom hem tog Meya en stol som hon började dra omkring på golvet (vilket hon inte får). Då sa jag på ett skämtsamt sätt "nu kommer jag och tar dig...". Hon fick till ett bustjut och började springa iväg. Springa? tänker ni. Ja hon sprang säkert 5-6 steg innan hon kom på att hon inte går själv riktigt än.

Leksaksspisen hon fick i födelsedags har idag blivit använd i dubbel bemärkelse. Katten passade på att hoppa in i ugnen när luckan var öppen och Meya stängde in honom där. Får nog ha lite koll på de där två busfröna framöver.

Så det har varit en dag i utvecklingens tecken.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Visst är det kul när framstegen bara rusar iväg, ska bli så kul att ses snart

2010-12-15 @ 21:03:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0