Tur och otur

I torsdags hade jag fullt med planer hela dagen. Ärenden i stan och så hade jag fyllt bilen med skräp som skulle till sortergården. Direkt efter att jag hämtat Meya på förskolan skulle vi till Vaggeryd och lämna över julklapparna vi fått med oss hem från Skåne. Vad händer... Jo bilen pajar såklart. Lyckades i alla fall ta den hem och sen fick det bli bussen till stan istället. Funkar ju såklart också men hann inte med allt jag skulle och Katarina och barnen fick komma till oss istället :) En lunch med mormor hann vi med och vi köpte fina band till dopklänningen. Eftersom man bara kan köpa barnvagnskortet (busskort) på stationen i Jönköping skippade jag att betala på vägen in. Tur i oturen hade jag för på hemvägen kom minsann en kontrollant men då kunde jag visa upp mitt nyinköpta busskort.
 
På fredagen var vi på julgransplundring på Tabergs bibliotek. Supermysigt hade de ordnat med dragspelsmusik, dans kring granen, hembakade kakor, kaffe och festis till barnen. Till Meyas förtjusning tog vi bussen dit och promenerade hem. Bra träning att dra två barn upp för alla backar på en oplogad väg. Följde upp det hela med någon timmes snöskottning när vi kom hem. Nu är det vinter igen!
Meya och Findus som bor på bibblan
 
Igår bakades det för hela slanten. Tortano med mozarella och salami, semlor och kanelbullar. Brödet är till dopet som nu närmar sig med stormsteg. Måste nog planera lite idag så att allt hinns med.
 
Idag är Kristoffer lite sjuk så tyvärr blev det ingen Öppna förskolan idag. Meyas kommentar till det hela var "O jag är lite sjuk i huvudet!".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0