Status

Vi får många dagar tillsammans hemma eftersom vi lämnade BB redan andra dagen. Kristoffers första 10 dagar brukar ju till hälften spenderas där. Lennon är dessutom världens snällaste bebis, äter, sover och bajsar. Däremellan ligger han och kikar lite men gör inte speciellt mycket väsen av sig. Det är nästan så man får påminna sig om att han är där ibland. 
 
Desto mer plats tar de andra två. Det gäller att hitta på lite aktiviteter för annars blir de lätt galna här inne. Däremot är det väldigt roligt att få så mycket tid med barnen nu. Milo pratar och pratar och vi förstår en hel del av det han säger. Han har lärt sig gå ner för trappan och utvecklats massor under den senaste veckan. Meya har nu blivit så stor att hon får ta kick biken runt området och kolla om det finns någon att leka med på lekplatsen. Ibland tar hon med någon hem och ibland går hon hem till någon kompis på området. Det är verkligen guld värt att bo så här och det märks att hon gillar lite fria tyglar. Än så länge sköter hon det galant.
 
Lite av det vi hittat på. 
 
I måndags var jag och Lennon på Ryhov för läkarkontroll och utskrivning från BB hemvården. Allt såg bra ut, han hade gått ner nästan max i vikt men just denna dag hade mjölken kommit igång ordentligt så det ska nog inte vara någon fara. 
 
I tisdags var det bubbelbad för Meya och Milo och på kvällen hade vi besök av Micke, Katarina, Amanda och Kim.
 
 I onsdags sorterade jag bebiskläder och på eftermiddagen åkte vi till Gränna och fikade med gammelfarmor och åt kvällsmat hos mormor och morfar. Lennon trivs redan där vilket syns tydligt på slapparstilen nedan.
 
 
I torsdags var Kristoffer iväg och gjorde lite ärenden och jag ägnade mer eller mindre hela dagen inför eftermiddagens happening. Fotografering hos min vän Sofia. Inte lätt att få allihop att sitta någorlunda stilla men vi har fått tjuvkika på några av bilderna och de är så fina. De uppvaktade även Lennon och bjöd på fika och barnen hann vända uppochner på Lova och Stellas rum så en lyckad eftermiddag.
 
Mellan skurarna har vi också fått lite soliga timmar på lekplatsen och i trädgården med lite fix. Just nu jobbar jag på att utrota makrosorna som ploppar upp några varje dag.
 
Då jag fick rejäla sår efter amningen i början fick jag pumpa några dagar för att det skulle få chansen att läka. Man inser ju att det är väldigt smidigt att amma ändå. Tur att det var Meya som strulade, nu hade det varit svårt att hinna dubbelarbetet med att pumpa och mata med flaska. Tur man har två små hjälpredor. Lennon tyckte inte alls det var konstigt när vi tryckte in en flaska i munnen på honom, han tyckte väl det var skönt att slippa blodsmaken. Nu har jag börjat amma igen men de två första gångerna var han måttligt glad eftersom det krävs lite mer av honom nu.
 
I lördags skulle vi vara på invigning på mitt jobb, kl. 10 i Hillerstorp. Detta var en liten utmaning då barnen dagen innan sov till kl. 10 och hade sovit länge hela veckan. Tillslut kom vi iväg i alla fall, bara en kvart försenade. Det var invigning av en ny lagerlokal med lite aktiviteter, lunch osv. Glada miner i bilen i alla fall.
 
 
 
Annars njuter vi av den här lilla godingen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0