Så mycket bättre

Igår var det dags för babysim igen och vilken skillnad. Själva badandet gillade ju Milo från första stund. Denna gång hälldes det vatten över huvudet och det roligaste var nog när jag bubblade i vattnet framför honom. Efteråt smörjde jag in Milo och klädde på honom i relaxen. Mössa, overall, ja allt. Han var så nöjd och somnade direkt när jag la ner honom i vagndelen i omklädningsrummet. Succé!
 
Idag har vi varit på öppna förskolan en stund och träffat lite gamla bekanta från Meyas bebistid. Nu har vi varit där några gånger och idag var Meya verkligen med i sångstunden med både sång och rörelser. Det är så kul att få vara med eftersom man annars bara lämnar henne på förskolan.
 
När vi kom hem fick Meya ett äpple och rätt som det var kom hon till mig och sa att hon hade en kärna i näsan. Undra hur den kommit dit liksom... Bra att hon sa till i alla fall så jag kunde hjälpa henne att snyta ut den.
 
En annan skön kommentar:
- Mamma vad gör du?
- Jobbar lite.
- Öh nä, du sitter ju vid datorn. Det är bara pappa som jobbar.
 
Får nog ta och skaffa mig ett riktigt jobb =)
 
I morgon blir det fullt med förberedelser inför barndopet på söndag. Prästen var här på semlefika i onsdags kväll så nu är det all mat som ska fixas. Svårt att beräkna hur mycket som går åt bara. Vi blir 17 vuxna och 5 barn, huset fullt med andra ord. Ska bli supertrevligt.
 
Har blivit lite dåligt med bilder på sistone men på söndag har jag bett om lite fotohjälp så lite bilder utlovas efter dopet.

Kommentarer
Postat av: Berith och SvenOlof

Tur att det är någon i familjen som jobbar.
Nu får man många roliga kommentarer av henne.
Sist vi träffades sa hon att MORFAR kan laga lampan MEN han pratar så mycket.
Hon är för GO lilla tjejen.
Kramar

2013-01-26 @ 08:42:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0