Vatten

Äntligen kom det lite regn och vet man bara att åskan inte kommer slå ner så är den faktiskt lite mysig också.

Vi har ju fått vattna gräsmattan lite för att den ska ta sig ordentligt och nu har jag även rensat den från maskrosor och tistlar men så fort man vänder ryggen till kommer det upp en ny maskros. Helt otroligt.

Någon som gillar vatten är ju katten Neo. Han har jagat vattenspridaren här ute tills han varit helt genomblöt. Nu när det kom en regnskur fick jag knappt in honom.

I helgen blir det jobb för min del, vi har säljmöte hela helgen så Kristoffer och Meya får några dagar för sig själva. Hur kul som helst att komma iväg lite men det känns alltid som att man saknar allt innan man ens har kommit iväg, konstigt. Vi ska vara på Bjertorp slott i Västergötland. Ser jättemysigt ut men tyvärr ser det väl inte så pålitligt ut vädermässigt.

Jag kan avslöja något som jag är riktigt riktigt usel på, att packa. Har säkert gått fram och tillbaka ett par timmar idag för att försöka få ihop lite kläder till helgen, helt omöjligt. Jaja det brukar lösa sig till slut under lite press. Snart är det dags att packa igen inför Barcelona som närmar sig med stormsteg och då ska jag packa både åt mig och Meya, hur ska det gå???

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hur kommer det sig att det alltid är mamman som måste packa åt både sig och barnen medan pappan bara packar åt sig själv men även frågar mamman vad han ska ha med sig?

Lycka till!

Kram

2011-05-12 @ 18:30:54
URL: http://lovamajkenbeijer.blogspot.com/--
Postat av: katarina

Hahaha. vilken syn att se Neo dyngsur. Det bara måste jag se nån gång :) Ha en trevlig tripp med jobbet i helgen då.

Kram

2011-05-12 @ 21:29:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0