Hjälpreda

Nu börjar man få lite nytta av Meya. Varje morgon hjälper hon till att duka fram frukost. Allt man ser på bilden har hon själv lagt fram på sin plats. Vi har dessutom tagit bort bågen framför stolen så numera kan hon klättra upp och ner själv.

Hon är också väldigt duktig på att stänga lådor, skåp och dörrar. Man får vara snabb om man öppnar kylen för då kommer hon och slår igen dörren.

Nya ord ploppar det upp också; gröt och äpple är senaste tillskotten. Apa, pappa och lampa låter ganska lika men nu förstår man mer och mer vad hon menar.

Nu har jag fått tag på en byrå till hallen i alla fall. Min systers gamla som hon ärvt av vår moster så den ska jag måla om. Får se om det blir fler förändringar i hallen, är inte helt nöjd.

Nu är det förskola och jobb som gäller några timmar sen blir det en tur till second hand butiken tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0