Diet

Meya går på diet men naturligtvis inte för att gå ner i vikt utan för att få ordning på magen. Hon har ju haft maginfluensa två gånger på kort tid och magen har sedan dess till och från varit lite orolig. Nu har hon ätit soppa i olika former hela veckan och mjölkprodukter har vi skippat helt. Det tog en dag sen var HON tillbaka. Alltså den där charmiga, skämtsamma, kramgoa tjejen som vi är så vana vid. Stackarn har ju haft ont i magen och då är det inte så konstigt att det blir lite gnälligt emellanåt. Tänk vad lite diet kan göra.

Idag hämtade vi mormor på jobbet och åkte på en shoppingtur. Det blev lite tyger och garn inhandlat och även en tur till IKEA. Man kan säga att vagnen har fått ett annat användningsområde nu nämligen att lägga kassar och ytterkläder på. Meya SPRANG runt överallt och hade hur kul som helst. Men efter ett tag var vagnen bra igen för hon blev rejält trött. Shoppingen på IKEA var ganska ogjord för jag glömde hela kassen i en annan butik. Får väl skylla på Meya som busade (skönt att jag har någon att skylla på). I alla fall upptäckte jag det när vi kom hem så jag får hämta den i morgon.

Är väldigt sugen på den här från Hemnes till vår hall. Hade varit perfekt med lite korgar att ha vantar och mössor i.


(Bild från IKEA)

Vi skickar en liten extra hälsning till morfar som åkt på den hemska m-sjukan. Krya på dig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0