Rasande fart

Veckan har som vanlig gått i rasande fart och jag vet knappt vad vi har gjort egentligen.

I måndags var det drop in fika på förskolan men jag hämtar ju Meya kl. 12 och det kändes inte som en bra tid att stanna kvar eftersom hon är trött och de andra barnen ska vila. Vi gick tillbaka vid 16 istället och då var det många andra föräldrar där också. Det var jättekul att gå runt och titta lite för de har satt upp massa bilder, handavtryck och pyssel som de har sysslat med på dagarna. Meya var i sjunde himlen som fick gå till förskolan två gånger på samma dag. När vi kom hem stod första leveransen från Family food och väntade utanför dörren så det blev hemmagjorda nuggets med ris och currysås, gott.

Igår träffade vi mormor och åkte till Höglunds handelsträdgård för att kolla på träd och buskar. De hade inte kommit igång med den avdelningen än utan först till helgen så vi köpte lite påskliljor och annat istället. De hade sjukt mycket orkidéer och det var helt otroligt vackert att se.

Vi åkte vidare till Blomsterlandet för att ta en titt. Där fanns det lite mer träd och buskar så det kommer bli ett plommonträd (som Meya fått i present), en björnbärsbuske, en vinbärsbuske och en hallonbuske. Måste bara kolla ut vart jag ska sätta dom också.

Efter en mysig fika på Kroatorpet i Huskvarna körde vi mormor till jobbet igen, hon skulle på kvällsmöte. Sen åkte vi till A6 och lekte. Meya åkte rutschkana om och om och om och om och om igen... Det var lite andra barn där också och hon hade hur kul som helst.

Jag skulle träffa tjejgänget för en fika så Kristoffer kom och hämtade Meya efter jobbet. Så gott att bara sitta och tjattra lite utan att behöva ha koll på dom små trollen ibland.

Tyvärr upptäckte vi att den bästa affären på hela A6 höll på att lägga ner och hade utförsäljning på allt, Årstid pratar jag om såklart.

Nu ska jag väcka Meya som tog en morgon nap innan förskolan.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Tack Elin och Meya för en mysig eftermiddag. Du är verkligen flexibel som så snabbt kunde ändra planer och byta till onsdagsem. med så kort varsel.

Det är alltid lika roligt att träffa er.

Kramar i massor............................

2011-04-11 @ 11:39:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0