Nummer två

Meyas andra tand började ploppa upp för någon vecka sedan så nu har hon snart två därnere. Hon tuggar och tuggar på allt hon kommer åt och hon gillar verkligen tandborstningen morgon och kväll. Hon har inte sovit lika länge som under semestern, då kunde hon äta frukost halv tio vissa dagar. Hon vrider och vänder på sig men sover halvt som halvt så det är nog tänderna som spelar lite spratt.

Hon har börjat använda sitt stågym en hel del. Någon gång glömde hon av sig och stod utan stöd en stund. Hon reser sig numera hela tiden men på kvällen när hon är trött kan hon när hon sitter falla rakt bakåt och slå i huvudet. Det är lite otäckt men hon blir inte rädd utan ska upp igen. Vi har också börjat träna på att klappa händer, vinka, titta/peka på lampan, säga mamma och pappa men hon är inte så intresserad. Hon vill hellre stå och gå men det är väl bara att träna lite varje dag så kommer det nog så småningom.

Igår dammade jag av bärschalen igen, den har legat vilande lite. Denna gång satte jag henne framåt så hon såg när jag fixade och lagade mat. Det tyckte hon var spännande.

Idag håller de på att lägga matjord och ska så gräs hos oss. Gott att bli av med ogräset som vuxit som bara den efter allt regn på senaste. Inte kul att jobba ute i det här vädret bara, tycker synd om dem.

Målningen ute går sådär, det är lite för ostabilt väder för att sätta igång och svårt när man är själv hemma med Meya för hon sover inte så långa stunder längre. Plockade en del blåbär härom veckan och tänkte ge mig ut igen för blåbär älskar både jag och Meya. Det får bli lite inomhusgöra så länge. Ska tapetsera en vägg i tvättstugan som vi satt upp för att dölja lite kablar, rör och pannan. Sen ska jag tvätta och måla tv bänken och soffbordet vita.

Nu när Kristoffer har börjat jobba igen gäller det att ta tag i och träffa lite folk om dagarna, annars blir jag tokig. Öppna förskolan har dragit igång igen i alla fall så det blir nog att tillbringa onsdagsförmiddagarna där. Så är det någon som har en ledig dag så träffas vi gärna.

Kommentarer
Postat av: Sofia & Lova

Det händer så mycket med de små. De lär sig nya saker hela tiden.



Martin börjar jobba nästa vecka så då vill vi oxå ha sällskap. Ska jag kolla med Johannna om de vill träffas någon dag nästa vecka?



Kram Sofia & Lova

2010-08-10 @ 09:37:00
Postat av: Elin

Ja visst gör det. Jag ser ju på mina vänners barn som också är födda -09 men lite tidigare på året att det kommer hända en hel del till inom det närmaste.



Skulle va jättekul att ses nästa vecka. Måndag eller torsdag passar mig bäst.



Kram E & M

2010-08-10 @ 09:45:16
Postat av: Frida

Tack Elin ;)



Hur har er första sommar varit med lilla Meya nu då??

Bra ser det ut som på bilder och när man läser iaf.

Måste komma o hälsa på snart igen eller om du har vägarna förbi här neråt så bara kom förbi :D

Kramar till er

2010-08-10 @ 21:38:15
URL: http://fridajohanssonsblogg.blogg.se/
Postat av: Mormor

Nummer två.........ha,ha,haa,jag trodde Meya skulle få syskon men så var det ju inte när jag läste vidare.

Det verkar som ni har fullt upp med henne så livlig som hon är.

Kram från Meyas mormor.

2010-08-11 @ 18:02:26
Postat av: Jenny

Oj oj, nu går det fort, snart springer hon ifrån er, stark tjej. Kram Jenny

2010-08-15 @ 14:22:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0